13 februari 2009

Alla hjärtans dag. Vissa älskar att ta tillfället i akt att göra det där lilla extra, andra känner sig tvungna att uppmärksamma sin käresta, familj och vänner, ytterligare andra är upprörda över den.

Emma skriver om alla hjärtans dag som ett kommersiellt jippo. Enligt wikipedia har dagen utvecklats i den riktingen sedan 60-talet då geléhjärtan gjorde sin entré, och tog sedan ordenlig fart i kommersen under 90-talet. Men ursprunget till Valentines dag fanns redan på 400-talet.

Emma frågade mig om jag anser mig vara romantisk. Inte direkt, men alltid är det väl roligt att visa någon lite uppskattning. Däremot tycker jag det tappar sin tjusning om det blir ett måste att köpa presenter samt att det blir prestige i att vara värst. För de som har svårt att visa sin kärlek på annat sätt, eller som bara inte tänker på det kan denna dag fylla ett behov.
Som liten skrev jag små hjärtkort till föräldrarna och kanske någon kompis. Farfar fick inget brev i år. Men av honom fick jag en kartong hjärtan i sin allra bästa form - choklad! Vem blir inte glad för det i brevlådan en fredag när musten gått ur en!? (PS. Tog bara ett hjärta, och delade nästa.)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar