22 mars 2010

Kommunikation mellan Venus & Mars

Hon: Vad menar du att vi ska ha kul på påsk - vad ska vi göra då?! =) Puss

Han: Har jag sagt att vi ska ha roligt i påsk? P&K

Hon: Ja, igår eftermiddag sa du det. När jag tittade i kalendern och du satt vid köksbordet....

Han: Jag talade om påsken i allmänna ordalag, men något uttalande om att den kommer att bli rolig vill jag inte kännas vid.

Hon: Jo! Jag hörde:
"När är det påsk?"
- Helgen efter nästa helg.
- Då ska vi ha roligt!
Men du kanske sa nåt helt annat....

Han: Min uppfattning av den konversationen är som följer:
- När är det påsk?
- Helgen efter nästa helg.
- Det låter troligt.


Däremot konstaterade jag, när du sög fast dricksglaset mot munnen:
- Det där var roligt!

(För det var det tydligen - har inte skrattat så hjärtligt på väldigt länge...!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar