11 mars 2009

Kommunicerar andra sidan?

En berättelse från min omgivning om kontakt från andra sidan berörde mig starkt. Har lite svårt att tänka mig det, då jag inte upplevt något liknande själv, men kan inte låta bli att förundras över det.

"Jag brukar vanligtvis inte drömma, men under eftermiddagen denna dag, drömde jag att min far dog. Han försökte ge mig ett meddelande som jag inte kunde se genom mina tårar. Jag vaknade gråtandes. Senare på kvällen blev han knivhuggen till döds."
Se artiklar


Detta måste ju klassas som en premonition, förvarning. Men hur kommer det sig att vissa upplever sådana händelser och andra inte? Är de mer mottagliga? Mer fantasifulla? Det är ju så verkligt för dem..



Det finns många många exempel om paranormala fenomen och forskning kring parapsykologi. Vissa är vetenskapligt bevisade, andra mer mystiska fantasier. Det är svårt som naturvetare att ta till sig...



Hur kommer det sig att jag för ovanlighetens skull, vaknade 05.15, samma klockslag samma dag, 5 år efter min fars död?

1 kommentar:

  1. Den sista frågan låter jag vara obesvarad, men efter att ha bott ihop med en "så kallad" medial person i 2 år och fått exempel på exempel att dessa fenomen faktiskt existerar, så är jag inte ett dugg förvånad att något/någon gjorde satt du vaknade precis då.

    SvaraRadera