08 januari 2009

Dags för summering av 2008

















JMW har skrivit ned en bra lista över årets PR-flippar som var intressant. En av deras flippar är att debatten om matkvalitén och tillsatser fick matjättar att ändra på sina recept. Debatten om matkvalitet återkommer med olika perspektiv i trendspaningar.

Regeringens hantering av FRA-frågan hamnade som väl var på flopp-listan.

Nu är det dags för mig att summera mitt eget 2008. Det är nytt för mig att reflektera ordentligt över året som gått. När du ser tillbaka på året, vilka känslor får du och vad har du lärt dig? Vilken behållning har detta år gett dig?

Jag tror att det är nyttigt att ta sig en liten fundering, i positiva banor, för att befästa det som man gjort bra. En liten parallell till mental träning i golf: Slår du ett bra slag och gör par, så rycker du på axlarna eftersom att det är så det ska vara. Slår du i bunkern spottar du och svär, och fäster den känslan mycket starkare än du gör då det känns bra. Alltså kan det vara värt att se över det du åstadkommit under året. Jag är övertygad om att det blir mer än du tror.

1 kommentar:

  1. Så sant, ska avsätta tid till en utvärdering med fokus på det positiva.
    Jämföra den jag var 01-01-08 med den jag är 01-01-09 och se på de framsteg som gjorts...

    /Peppes pappa

    SvaraRadera